Zajímavosti na poli pneumatik

Zajímavosti na poli pneumatik

Výrobci pneumatik připravují různá technická vylepšení ve snaze rozšířit a zatraktivnit svoji nabídku. Ne všechny novinky se samozřejmě ujmou, ale určitě stojí za to sledovat jejich vývoj. O některých zajímavých řešeních informuje náš článek.

O zajímavých pneumatikách Schwalbe Marathon plus jsme již psali dříve. Jedná se o vložení speciální kaučukové vrstvy pod běhoun, což znemožňuje proniknutí ostrého předmětu. Myšlenky se ujali i další výrobci, například Continental a Vredestein, a dali na trh pláště s podobným řešením.

Dalším zajímavým výrobkem jsou pláště Schwalbe Big Apple. Tyto „balonové“ pláště mimořádné šířky jsou konstruovány tak, aby i při mimořádné šířce 50 nebo 60 mm poskytovaly nízký valivý odpor. Jejich předností je schopnost účinně pohlcovat vibrace, a zvýšit tak pohodlí. Dokážou tak do určité míry nahradit odpružení. Na rozdíl od odpružených vidlic zachytí i drobné nerovnosti, na něž vidlice nestačí reagovat. Big Apple má velmi nízký vzorek, vhodný zejména pro zpevněný povrch – asfalt nebo dláždění. Právě na dlažbě vyniknou jeho tlumicí účinky. Jediným omezením použitelnosti je šířka vidlice. Před pořízením pneumatik je proto vhodné si ověřit, zda se do vidlice vejdou. Pláště Big Apple zaznamenaly velký úspěch, někteří zahraniční výrobci kol je už ve výrobě montují na vhodné modely.

Na základě úspěchu Big Apple se v nabídce objevují pláště o mimořádné šířce se vzorkem vhodným do terénu také v rozměru 28″. Jde například o pláště Schwalbe Little Albert o rozměru 54-622. Po vybavení těmito plášti lze běžné crossové kolo přizpůsobit pro jízdu v těžkém terénu, a proměnit jej tak v plnohodnotnou variantu MTB, prakticky odpovídající 29″ modelům.

Poněkud méně agresivní vzorek mají špičkové pláště Marathon XR o rozměru 50-622, navíc jsou opatřeny speciální obtížně prorazitelnou vrstvou z aramidových vláken. Ta je po obvodu celého pláště a brání tak i proti poškození z boku, například trnem.

Doporučené ceny (2005) jsou pro Big Apple je 650 Kč, Marathon XR za 1150 Kč a Little Albert za 990 Kč. Text vyšel v bulletinu Svět outdooru Novinky jaro 2005.

Zkušenosti čtenářů

mirass

Nejsem zadny velky odbornik, ale tvrzeni, ze pneumatikami udelate z krossoveho kola plnohodnotny MTB je silne nadsazene. MTB neni jen o pneumatikach, je to o celkove robustnosti konstrukce ramu, kol, vidlice.(dokonce pri vyssich hmotnostech jezdce, je doporuceno volit radeji MTB nez cross).

loki

treba to brat s rezervou.je vsak pravda ze take silne pneumatiky velmi dobre vyzehlia nerovnosti.hlavne tie drobne.tiez zalezi aj od tlaku v nich.

j.merhaut

OK, souhlasim ze o plnohodnotne MTB nepujde, nicmene se podstatne zlepsi pruchodnost v terenu a pri dodrzeni spodni hranice doporuceneho tlaku se znatelne zvysi pohodli. Samozrejme zalezi na predpokladanem vyuziti, je jasne, ze je toto reseni vhodne pro zlepseni pruchodnosti a neni vhodne pro narocne vyuziti v tezkem terenu.

Quido

Běžné pláště. Technologie používaná už hodně let.
S tou vrstvou proti defektu je to tak, že pláště jsou o něco odolnější ale mají znatelně horší jízdní vlastnosti, navíc nejvíce defektu je u MTB proražením to tento systém neřeší. Absolutní jedničkou jsou dnes amíci se systémem no-tubes možno dohledat na našich www. maxcursor.cz. (Je to věc jak z teleshopingu kdo neviděl – neuvěří.)

Slavek69

Dávají se do těchto plášťů také duše?

Hana

Dobrý den, jsem absolutní odpůrce kupování ojetých a použitých pneumatil. Myslím, že se rozhodně ojeté pneumatiky nevyplatí ani na menší popojížďky. Podle me se takto kupují zající v pytli. Chápu že za pneumatiky nechcete dát moc peněz, ale tohle mi přijde jako blbost.. Já loni kupovala pneumatiky zde https://www.pneuok.cz jedná se o speciální obchod, kde ti nejen poradí, jaké pneumatiky budou pro tvoje auto nejlepší, ale zároveň jsou cenově dostupné a myslím si, že než kupovat ojeté pneu, které zachvíli vyhodíš, tak se vyplatí koupit si nové a kvalitní, které vydrží. Ale jak říkám, je to můj názor:)

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: