Okružní túra do kopců nad jezerem Lago del Predil

Jezero Lago del Predil, nazývané též Rabeljsko jezero, se rozkládá v dlouhém a hlubokém údolí Valle Rio del Lago, kterým protéká stejnojmenná řeka. Údolí je přístupné od města Tarvisio, které je nejbližším železničním uzlem v této oblasti.

Alpy – Itálie

1-denní
Itálie
říjen, září, srpen, červenec, červen, květen

Od kostela v městečku Cave vede poměrně strmě vzhůru značená stezka č. 656. Za lanovkou, kterou cesta křižuje, začínají krásné výhledy na největší jezero italských Julských Alp. Asi po dvou kilometrech zahýbá stezka vpravo a přibližně ve třech čtvrtinách stoupání odbočuje z cesty pěšinka vlevo pod vrchol Vette Scabre, samotný vrchol je však nepřístupný. Pokračujeme ve stoupání k sedlu Forcella delle Cenge (1820 m), kterého dosáhneme strmým výstupem skalní štěrbinou, jištěnou lany. Za sedlem nás naopak čeká zprvu prudké, později mírnější klesání až k chatě Brunner. Odtud je nádherný výhled na celé údolí Valle Rio del Lago.

Sestup od chaty Brunner k silnici v údolí je ještě strmější, než bylo stoupání. Podél potoka Rio Bianco se lze dostat až k silnici v údolí. Po ní se dáme kousek doprava a poté po odbočce (štěrková cesta) vlevo a podél řeky Rio del Lago ještě jednou doleva. Pěšina podél řeky nás asi po 1,5 km dovede zpět na hlavní silnici v místě, odkud je to již jen kousek k jezeru Lago del Predil. Ti, kteří mají chuť a dostatek času, mohou koupání v jezeře zkombinovat s procházkou okolo něj, nutno však počítat s nerovným terénem prakticky bez cest.

chata/bivak Brunner

Obvyklé věci na turistiku včetně trekových hůlek a pohorek. V létě nezapomenout na sluneční brýle a opalovací krém.

Asi 10 km od města Tarvisio leží městečko Cave, které je ideálním nástupním místem pro výlet k jezeru Lago del Predil a do okolních hor.