Vyhlídka Čertovy kameny

Též Čertův kámen – skalní vyhlídka se stupy a zábradlím nad obcí Josefův Důl, odkud je krásný výhled do údolí řeky Kamenice a zároveň i na boční hráz Josefodolské přehrady.

Cesta do Pekla a na Čertovy kameny se vyznačuje značným stoupáním, projdeme kolem hotelu V Nebi, naproti němu je u silnice hezky upravený pramen i s posezením. Na návrší je vpravo hotel Peklo, vlevo chata Čert, podle níž přijdeme ke skalní vyhlídce, na kterou vede 24 schodů. Půjdeme-li od vyhlídky dál vzhůru po červené značce směrem k rozcestí Pod Čihadlem, tak po necelém kilometru uvidíme dochovaný soubor několika typických jizerskohorských chalup, ještě o kus dál je bývalá pekelská hájenka, dnes restaurace a penzion.

Přístup

Od nádraží ČD v Josefově Dole po nedávno vyznačené Naučné stezce Gustava Leutelta, josefodolského rodáka, básníka a spisovatele. Ve výletu lze pokračovat po červené značce k turistickému rozcestí Pod Čihadlem a odtud po modrém značení (po Mořské cestě) k vodopádům Jedlového potoka, cílem je pak Josefův Důl. Celý okruh je dlouhý asi 11 km. Druhá varianta, naučná stezka Gustava Leutelta s pěti zastaveními, měří téměř 5,5