Lysečinská bouda

Klasická horská chata leží severně od Horního Maršova na červeně značené Cestě bratří Čapků v blízkosti polských hranic.

Byla postavena v roce 1926 nedaleko pramenů Lysečinského potoka a po dlouhá léta ji vlastnilo Ministerstvo zahraničních věcí. Dnes je v soukromých rukou a majitel nabízí jak ubytování, tak i stravování.

Asi půl km pod Lysečinskou boudou při modře značené trase stojí u cesty obnovená kaple Narození Páně, která byla znovu vybudována z úplné ruiny v letech 1995 – 2002. Fresková figurální výzdoba interiéru je dílem výtvarnice Květy Krhánkové. Výtvarní umělci pod jejím vedením vytvořili obraz s ústředním motivem Betléma a s řadou koledníků. Vlevo pod českými světci jsou zobrazeni poutníci z Krkonoš, ti vpravo pocházejí z celého světa.

Přístup:

Z Dolních Lysečin po modré stále na sever kolem zrenovované kaple, od Lysečinské boudy vpravo po červené – po cestě bratří Čapků do Horních Albeřic (opravená osmiboká vápenka), pak červená utíká vlevo směrem k Rohu hranic, my jdeme rovně beze značky po silnici (vpravo budova bývalé celnice – dnes hotel s restaurací).

Podél Albeřického potoka do Dolních Albeřic a do Dolních Lysečin – 12 km. Při výstupu k boudě nepotkáte živáčka, převýšení je přes 370 m.