Liptická vyhlídka

I když se vyhlídka nachází nedaleko centra města, stojí za to ji navštívit – už jenom kvůli pohledům na „měsíční krajinu“ s povrchovou těžbou uhlí.

Neobvyklé výhledové místo se nachází na rekultivované výsypce dolu Pokrok a bylo pro veřejnost otevřeno v červnu 2012. Na nejvyšším místě stojí pergola a jsou tu i lavice pro odpočinek. Vyhlídka nabízí dosud neznámé pohledy na Duchcov, kromě toho pěkné a daleké výhledy na České středohoří a na opačné straně na vrcholy Krušných hor. Nezvyklý je také pohled do těžební jámy uhelného velkolomu Dolů Bílina s probíhající těžbou hnědého uhlí.

Přístup

Z centra města Duchcov po žluté turistické značce , v Mostecké ulici doprava, vzdálenost je asi 2 km. Od vyhlídky lze pokračovat dál se žlutou značkou, u křižovatky Pokrok – bývalá osada je možné odbočit vpravo po modré značce , která vede přes zámecký park, přijít zpět do centra města.

Tip

V letní sezóněje zpřístupněná téměř 42 m vysoká věž secesního kostela Církve československé husitské (Lípová ulice v blízkosti rybníka Barbora), odkud jsou velmi pěkné výhledy na celé město Duchcov.