Vycházka kolem planiny Bukovec

Údolí Bavšica je dostupné po malé silničce odbočující z hlavní silnice poblíž zříceniny Trdnjava Kluže.

Zprvu podél potoka Šumnik a poté obklopeni loukami procházíme údolím až na jeho konec, kde mezi chalupami vesničky Zgorna Bavšica stojí chata Mladinski center Bavšica. Jak sám název napovídá, jedná se o místo, na kterém se konají letní tábory, jinak však údolí leží stranou běžného turistického ruchu.

Vpravo od chaty stoupá do hor značená stezka, nejdříve kamenitým kaňonem s vyschlým řečištěm potoka, později skalnatým terénem. U Planiny Bukovec (lovecká chata) se cesta dělí, vlevo stoupá nepřehledná a na orientaci náročná stezka údolím Dolič, vpravo pokračuje zřetelnější stezka vedoucí směrem k vrcholu Bavški Grintavec, který je touto cestou a dále přes Škrbinu v Brdih dosažitelný (od Kluže) asi za 6 hodin. Zdatnější, kteří se rozhodnou trasu prodloužit výstupem až na tento vrchol, se nemusejí vracet stejnou cestou, ale mohou sestoupit k vesničce Soča, ležící v údolí stejnojmenné řeky.

Informace o trase

Příjezdové místo: městečka Bovec a Kal–­Koritnica.
Výchozí bod: odbočka z hlavní silnice do údolí Bavšica.
Možnost občerstvení: Mladinski center Bavšica na konci údolí Bavšica.
Časový rozvrh: odbočka – Mladinski center 1 hod., Mladinski center – Planina Bukovec 2˝ hod., zpět 2˝ hod.; celkový čas 6 hod.
Náročnost: lehký výstup kombinovaný s nenáročnou vycházkou.
Nejvyšší bod: cca 1200 m.
Převýšení: cca 700 m.
Nejvhodnější období: polovina května až polovina října.