Procházka údolím Valle di Riofreddo

Procházka údolím Valle di Rio­freddo začíná ve vesničce Rio­freddo, ležící v polovině cesty mezi městy Tarvisio a Cave.

Popis trasy

Z hlavní silnice odbočíme na malou silničku vedoucí vesničkou až k nádhernému malému kostelíku na konci obce. Kostelík sice nemá věž, avšak v jeho strohých zdech se skrývá krásné okno z barevných skel. Vesnička sama svou atmosférou připomíná staré italské filmy – horko, klid ruší jen hlasy domácích zvířat a za okenicemi se skrývají tváře, které pozorně sledují naše kroky.

Za kostelíkem na konci vesnice se silnička mění ve štěrkovou cestu, po níž vede značená stezka č. 618. Silnička pomalu stoupá podél potoka s četnými přítoky. Asi 1 km za vesnicí odbočuje z cesty vlevo pěšina, která po mírném stoupání pokračuje po vrstevnici a téměř až na konci údolí se opět spojuje s hlavní cestou. Údolí je z obou stran sevřeno poměrně strmými skalnatými svahy, korunovanými vlevo horou Re a vpravo od nás masivem vrcholu Cima del Cacciatore.

Můžeme pokračovat až na konec údolí, kde pěšina začíná prudce stoupat vzhůru k bivaku Calligaris a k chatě Pellarini. Pro případné zájemce o prodloužení výletu uveďme, že mezi bivakem a chatou je nutné v sedle Sella Carnizza vystoupat do výše 1767 m, takže převýšení od konce údolí je asi 700 m. Za sedlem však následuje sestup až k chatě Pellarini a dále je možné pokračovat až do údolí Saisera. Pro­dlou­žení trasy lze doporučit jen zdatnějším návštěvníkům, k zakončení poklidné procházky je vhodné vrátit se stejnou cestou do vesničky Riofredd.

Informace o trase

Příjezdové místo, výchozí bod: vesnička Riofreddo, ležící na silnici mezi městy Tarvisio a Cave del Predil, 800 m. Mož­nost parkování u kostela na konci obce.
Časový rozvrh: Riofreddo – konec údolí 1 hod., zpáteční cesta 1 hod.; celkový čas cca 2 hod.

Náročnost: nenáročná vycházka po značené cestě.
Nejvyšší bod: cca 1100 m.
Převýšení: cca 300 m.
Nejvhodnější období: začátek května až konec října.
Upozornění: uvedené údaje platí pro procházku na konec údolí, trasu je možné prodloužit až k vrcholům.