Kamenný vrch

Zhruba devět metrů vysoká skaliska na Kamenném vrchu (952 m) vybízejí k lákavému výstupu, který je při troše snahy navíc místy odměněn zajímavými výhledy do okolí Hrubého Jeseníku.

Kamenný vrch či Kamenec, jak jej někteří místní nazývají, se tyčí východním směrem nad historickým městečkem Šumperk. Vrchol spadá do Hraběšické hornatiny, která je součástí Hanušovické vrchoviny.

Přístup

Oblíbenou výstupovou cestou je ta z Nového Malína, který je od Šumperka vzdálen jen pár kilometrů. Za kostelem v Novém Malíně začíná zelená turistická značka, která vás skrz Malínské údolí dovede až těsně pod Kamenný vrch.

U rozcestníku „Malínská rokle“ (2 km za kostelem) konečně mizí asfaltová cesta a začíná pěšina podél Malínského potoka. Za další kilometr začínají po levé straně vystupovat skaliska a na stejné straně je také zřícenina hradu Burgstein. Cesta údolím kopíruje tok potoka a tento krásný úsek končí rozcestníkem „U hráze“, kde se zelená kříží s lesní cestou, což dává tušit, že pod Kamenný vrch by to mohlo jít i na kole.

Pro cyklo variantu byste museli pokračovat ještě po asfaltce kolem rozcestníku „Malínská rokle“. Po 600 metrech bude viditelná odbočka doleva, kterou se napojíte právě na cestu, kterou bude možné pokračovat. Pokud byste měli v úmyslu se na kole dostat až pod Kamenný vrch, doporučuji dobře prostudovat mapu, protože se budete pohybovat po neznačených cestách. Rovněž je to však pěkný výlet.

Vraťme se k pěšímu výletu. Od cesty budete pokračovat dále po zelené až k rozcestníku „Pod Smrčníkem“, odkud po červené až na vrchol Kamenný vrch. Výhledy jsou do značné míry narušeny stromy, ale při troše snahy se dá zahlédnout krásná krajina Jeseníku, navíc se díky přítomnosti skalisek jedná o zajímavé místo. Celá túra od Malínské rokle má zhruba devět kilometrů s převýšením 500 metrů.