Túra na vrcholy Sparafeld a Kalbling v Ennstalských Alpách

Vystupte na dva významné vrcholy Národního parku Gesäuse v Ennstalských Alpách.

Alpy – Rakousko

1-denní, Výstup na vrchol
Rakousko
duben, květen, červen, červenec, srpen, září, říjen
Lehký – pro úplné začátečníky

Za výhledy na Kalbling a Sparafeld

Vrcholek Kalblingu (2196 m.n.m), majestátně se tyčící nad lesem za chatou Oberst Klinke Hütte, tvoří její nepřehlédnutelnou malebnou kulisu. Jeho téměř kolmé jižní stěny působí spolu s úzkým vrcholkem, jak se alespoň z dálky jeví, dojmem těžké přístupnosti; opak je však pravdou. Od rozcestníku nad chatou vede k vrcholu značená pěšina č. 655, která sice zdolává 700 výškových metrů k vrcholu, avšak pozvolna obchází vrchol ze severozápadní části, odkud je vrcholek lehce přístupný. Po půldruhé hodince se nejprve dostáváme k rozcestníku na louce mezi svahy Kalblingu a Sparafeld, odkud pak vedou k oběma vrcholům značené pěšiny.

Zatímco k vrcholovému kříži Kalblingu (2196 m.n.m) je to už jen pár metrů stoupání, stezka stoupající na opačnou stranu hřebenem k vrcholku Sparafeldu (2248 m.n.m) si vyžádá asi dvacet minut. Výhledy však stojí zato; kromě možnosti spatřit v celé kráse masiv nejvyššího vrcholu Hochtoru (2370 m.n.m) se otvírají široké pohledy na Ennstalské Alpy, údolí Ennstal se stejnojmennou, tyrkysově zabarvenou řekou.

chata Oberst Klinke Hütte – ve správě OEAV, tel. 0043 3613 2601   [email protected]www.klinkehuette.at, otevř. Od 1.5. – 31.10.      1.12. – 30.4., 30 postelí v pokojích, 115 míst v noclehárnách, cena ubytování:

pokoj se sprchou: člen OEAV- 23,5 €, nečlen 31,5 €

vícelůžkový pokoj: člen OEAV -18 €, nečlen 23 €

noclehárna: člen OEAV 13 € , nečlen 18 €

dostupná i autem po mýtné silničce (6€)

z odbočky silnice Admont-Trieben

Obvyklé věci na turistiku včetně trekových hůlek a pohorek. V létě nezapomenout na sluneční brýle a opalovací krém.

Z Čech na dálnici A1, E55 Linz – Salzburg, na exitu Knoten Voralpenkreuz sjedeme na A9, E57 směr Liezen, za tunelem před Liezenem odbočíme do údolí Ennstal směr Admont a po č. 146 až na parkoviště u železn.stanice Kummerbrücke z Moravy na Vídeň a dálnicí A2, E59 na Wiener Neustadt, kde sjedeme na rychlostní silnici S6 směr Semmering a pokračujeme přes Mürzzuschlag na Leoben. Zde přejedeme na silnici č. 115 vedoucí do městečka Hieflau, v němž odbočíme vlevo na silnici č. 146, která vede údolím Ennstal do Admontu.

Povolení, poplatky, omezení, zákazy

restaurace Sportalm - chata Oberst Klinke Hütte - vrchol Admonter Kalbling - vrchol Sparafeld