Trek z Kalaw k jezeru Inle v Barmě

Lehký trek Barmským venkovem z Kalaw k jezeru Inle, zelené kopce, políčka, kláštery, pagody.

Inle – Myanmar

2-denní
Myanmar
leden, únor, březen, duben, září, říjen, listopad, prosinec
Lehký – pro úplné začátečníky

1.den

V 5:30 přijíždíme busem do Kalaw. Bus nás vysazuje hned u čajovny, tak si tam hned objednáme kafe a čaj.  Přebalíme si v klidu batohy a vyrážíme přes tržnici, kde si kupujeme  snídani. Nástup na  trek je trochu zdlouhavý, šlapeme po silnici přes město a pak ještě kousek za něj, po 2km konečně uhýbáme do terénu. Jdeme borovým lesem po úpatí hřebenu táhnoucího se na jih, zároveň je tady nejvyšší bod treku, nějakých 1510m. První vesnice, kterou procházíme je jen pár zemědělských baráčků mezi poli s kravkami u vrat. Cesta se vine mezi poli s horizonty kopců na obzoru.

Krajina se placatí, přecházíme přes hlavní silnici s nepříliš pěknou vesnicí LEMIND a ani zdejší klášter a pagody nejsou nic moc, jen chvíli odpočíváme ve stínu – je docela vedro. Na okolních polích vládne čilý ruch, sklizeň rýže, mrkve, brambor. Ještě do další vesnice jdeme po štěrkové cestě sjízdné pro auto, a pere do nás nemilosrdně slunce. Trochu se nám vymstilo, že jsme pohrdli krámkem na hlavní silnici. V dalších vískách žádný krámek není a tak obědváme salám ze zásob a o pivu si můžeme nechat  zdát. Všude na polích se to červená a ve vesnicích jsou rozložené velké rohože, plné chili papriček k sušení.  Kromě červené dominuje v krajině i žlutá, která patří krásným kytkám – je to sezam. Po druhé odpolední přicházíme do velké vesnice KONHLA a hned první dům na trase je restaurace pro turisty. Je tu několik skupin s průvodci, všichni právě na odchodu. Všichni se diví, že jdeme sami bez průvodce. K obědu dostáváme čínské nudle, kolu a vytoužené pivo. Hned za vesnicí jsou působivé ruiny několika starých stup. Některé mají uvnitř budhy, většinou poničené. Pokračujeme zvlněnými kopečky zemědělské krajiny, potkáváme jezdce na buvolech i pasoucí se stáda, která proměnila jílovitou cestu v moře mazlavého bahna.

Těsně před soumrakem jsme se dobahnili až do PART-LU, kde je v mapce nakreslený i kemp. Opravdu zde kemp je – plný turistů, ale my zamířili do kláštera a dohodli si spaní tam. Už jsou tady na turisty zvyklí, mniši nám rychle mezi sloupy natáhli zástěny ze závěsů a vytvořili nám tak útulný soukromý pokojík, na zem nám dali matrace a donesli deky na přikrytí. Mezitím se setmělo a tak po tmě hledáme ve vesnici hospodu. Po neúspěchu ve dvou krámcích to jdeme zkusit do kempu. Tam ale mají navařeno přesně pro skupinu turistů i s průvodcem, tak nás odkazují do další části, kde je ještě jedna restaurace. Tady je situace podobná, navařeno jen pro ohlášené skupiny, ale nakonec dostaneme aspoň nudlovou polévku, jako bonus mandarinku a pak nabídku na objendání zítřejší snídaně, kterou přijímáme.

2.den

Snídani jsme si objednali na 6, takže budíček v 5:30 ! To už tady svítá. V tichosti balíme, i když mniši tu už pobíhají, dáváme do klášterní pokladničky příspěvek za přenocování. Nasnídáme se ve včerejší hospůdce a vyrazíme.

V džungli to po ránu vypadá jak po dešti, zkondenzované vlhko na nás kape ze shora a tráva máčí pohorky a kalhoty. Drobné kapičky rosy daly vyniknout pavučinám, kterých jsou tu stovky.  Slunce je za ranním oparem, takže se jde zatím příjemně. Za vesicí s dalším budhistickým klášterem – Hte-Thein– se znenadání  z mlhy vynořil CHECK-POINT, za vstup do oblasti INLE musíme zaplatit 10 USD. Zemědělská políčka se postupně vytrácejí a v krajině se objevuje víc keřů a stromů. Z oranžové jílovité půdy vystupují zvláštní útvary pravděpodobně z černé lávy – zvláštní úkaz v téhle krajině. Konečné klesání – serpentýnami jdeme do městečka INDEIN, na břehu  jihozápadní části jezera Inle.

Necháváme v restauraci bágly a jdem do místního věhlasného chrámu s více než tisícovkou stup ! Stúp je tady opravdu tisíciřadý les, staré ruiny, i nové bílé nebo zlacené, u opravených je cedulka s informací, kdo rekonstrukci  financoval, jsou tu i cizinci. Hlavní chrám nás neláká, jen nakukujeme. Je to kýč, se spoustou zrcátek, blikátek jak na pouti. Vracíme se hlavním zastřešeným vstupem, což je dlouhatánská promenáda lemovaná stánky se suvenýry všeho druhu.

V přístavu se nám nakonec podařilo usmlkouvat cenu za převoz na severní konec jezera na 14 USD za celou loď, tak odjíždíme do Nyaung-Swe

Na začátku treku – Kalaw-několik hotelů, a restaurací, tržnice

První den Jídlo pouze malý krámek ve vesnici Lemind (u silnice) a potom turistická jíelna cestovek ve vesnici Konhla – Večer jídlo v Part-tu

Ubytování Part-tu – budhistický klášter na návsi (pokud bude v trustickém kempu pro cestovky plno)

Druhý den treku na oběd jídlo vlastní.

Na konci treku v Indein hotely a restaurace.

Pouze pevné boty, případně hůlky, běžné vybavení.

BUS nebo i vlak do městečka Kalaw na hlavní silnici, snadné.

Přístup z konce

Lodí po jezeře Inle do Nyaung-Swe, nebo taxi okolo jezera

Povolení, poplatky, omezení, zákazy

poplatek za vstup do oblasti INLE 10 USD - jediný check-poin byl na silnici za vesnicí tHte-Thein

Počet lidí za rok (odhadem)

Kalaw - Lemind - Part-tu - Indein

1. den – Den Kalaw – Lemin – Konhla – Part-tu

2. den – Part-tu – Hte-Thein – Kyaksu – Kani -Indein

Lze libovolně prodloužit o den nebo dva touláním mezi vesnicemi.