Postalmklamm Klettersteig
Feraty

Jedna z nejoblíbenějších rakouských ferat vede soutěskou Postalmklamm v oblasti Solná komora. Velmi hravá a zábavná ferata stoupá úzkou roklí i kolem vodopádů po kramlích, přes lanové mosty, traverzy i přeskokem. Obtížný závěrečný úsek (D, varianta F) se dá úplně obejít.

Salzkammergut/ Solná komora – Rakousko

ferata C, ferata C/D, ferata D, ferata F
Celkový čas
4-5 hodin
Doba lezení

2-4 hodiny

Solná komora patří mezi milovníky ferat k vyhlášeným oblastem rakouských Alp. Velice zajímavá a hravá via ferrata Postalmklamm vede v soutěsce potoka Rußbach nedaleko Mondsee nebo Bad Ischlu.

Hned na úvod čekají krátce po sobě dva lanové mosty, odkud se stoupá strmou stěnou soutěsky po umělých stupech až k nejužšímu místu soutěsky, kde čeká odvážný přeskok cca 1,5 m na protější stěnu (samozřejmě s jištěním!). Následuje úsek skalní většinou vlhkou skalní stěnou (pozor na uklouznutí) až k dalšímu lanovému mostu nad vodopádem (Wasserfallbrücke). Obtížnost úseků až do tohoto místa je maximálně C. Za lanovým mostem nad vodopádem se cesta poprvé rozdvojuje.

Varianta Karstquellenwand (C/D): Odbočuje vpravo strmě přes skalní blok do rovinatého lesního terénu, kterým se dá pokračovat k závěrečné lezecké pasáži stěnou Gamsleckenwand, nebo ji obejít a zamířit rovnou na horskou planinu Postalm.

Varianta Wiesler-Wasserfall (B/C): Odbočuje za lanovým mostem vlevo a krátkým úsekem B se dostává do úzké soutěsky, kde čekají další dva přeskoky. Poté cesta stoupá ze soutěsky podél vodopádu Wieslerwasserfall až k tůni nad ním. Lesním terénem se dá opět pokračovat k závěrečné lezecké pasáži stěnou Gamsleckenwand, nebo ji obejít a zamířit rovnou na horskou planinu Postalm.

Gamsleckenwand (D, varianta F): Po lesní pěšině se dojde pod strmou, místy až převislou skalní stěnu, přes níž stoupá závěrečný úsek feraty dvěma variantami, dá se však i celé obejít lesní pěšinou zleva. Varianta za D stoupá dvěma převislými úseky vpravo, překonává vzdušnější traverz a končí strmým výstupem. O něco více vpravo vede krátký úsek F v převisu, který se před traverzem napojuje na lehčí variantu.

Dschungelbrücke (B/C): Příjemnou pěšinou s pěknými výhledy se pokračuje po hraně soutěsky. Přes potok Wieslerbach vede poslední zajištěná pasáž – a to přes lanový most, odkud míří stezka na planinu Postalm.

• Obtížnost: C/D (varianta F)
  • Převýšení ferraty/celkové převýšení: 350/530 m
  • Celkový čas: 4-5 hodin
  • Doba lezení: 2-3 hodiny
  • Nástup: 20 min
  • Sestup: 60 min

Stáhni a vytiskni si TOPO feraty Postalmklamm z Bergsteigen.com

Příjezdové místo

Na dálnici mezi Linzem a Salzburgem sjezd směr Mondsee, kolem jezera Wolfgangsee směrem Bad Ischl. Ve vesničce Weißenbach odbočit směr Postalm. Před vjezdem do serpentýn se platí mýtné několik euro. Parkoviště je dole pod feratou nebo nahoře u konce.

Výchozí bod

Od parkoviště je přístup k ferratě značený, čas od parkoviště k nástupu cca 20 min. V serpentýně u parkoviště se odbočí lesní cestou podél potoka Weißenbach, u mostku přes potok Rußbach se odbočí vpravo. Údolím potoka Rußbach se stoupá až k nástupu na feratu.

Sestup

Sestup vede chvíli lesem po značené stezce, dále navazuje na silnici se serpentýnami, po které se dá sejít až k autu (popřípadě využít zkratek mezi serpentýnami lesem). Cca 60 min.