Hohe Wand ferratou Wagnersteig

5-6 hodin
Doba lezení

2 hod

Malá skalní oblast Hohe Wand nedaleko hlavního rakouského města Vídně slouží jako ideální tréninkové místo pro přípravu na náročné cesty Centrálních Alp. Jedná se o takřka 10 km dlouhou prosluněnou skalnatou stěnu, jíž vede několik krátkých zajištěných cest nejrůznější náročnosti. Ale také obyčejný turista – pěšák zde najde mnoho odpočinkových tras, které mohou být dobrým relaxem po působení ve vyšších pohořích Alp. Nejvyšší vrchol Grosse Kanzel je velmi navštěvovaným cílem s horskou chatou na vrcholu, ale jen s omezeným výhledem.

Nástup na cestu je totožný s výstupem na Grosse Kanzel. U velkého penzionu a kříže Toni Seiser pokračujeme však stále rovně cestou ještě asi 400 m, kde odbočuje vlevo stoupající stezka borovicovým lesem (ukazatel na stromě, žluté značky). Po půlhodině dojdeme na modře značenou cestu, která prakticky podchází stěnu Grosse Kanzel. Nástup na samotnou cestu se trochu hůře hledá. Samotná zajištěná cesta je snadné lezení. Pomocí několika krátkých žebříků překonáváme cca 100 m vysoký skalní práh. Závěrečných 200 výškových metrů k chatě Wilhelm-Eichert Hütte je již normálním chodníkem.

Příjezdové místo

Z dálnice A 1 (Wien – Graz) sjedeme výjezdem Wöllersdorf na silnici č. 21 do obce Markt Piesting. Odtud vyhlídkovou silnicí do obce Stollhof přímo pod stěny Hohe Wand. Kilometr jižněji od Stollhofu odbočuje horská placená cesta (1,45/osoba) až na horní plató masívu Hohe Wand. Cestou krásné pohledy na kolmé srázy vápencových stěn. U hos- tince Fruth a Wiesser parkoviště, konec silnice je u lokality Wandeck u chaty Herr- gottschnitzerhaus ve výšce 826 m (opět několik parkovišť). Výjezd možný rovněž linkovým autobusem. Nejbližší železniční stanice je ve Winzendorfu (8 km jižně) nebo přímo v Grünbachu (trať W. Neu- stadt – Puchberg am Schneeberg).

Výchozí bod

Neusiedl am Walde

Výstup

U velkého penzionu a kříže Toni Seiser pokračujeme však stále rovně cestou ještě asi 400 m, kde odbočuje vlevo stoupající stezka borovicovým lesem (ukazatel na stromě, žluté značky). Po půlhodině dojdeme na modře značenou cestu, která prakticky podchází stěnu Grosse Kanzel. Nástup na samotnou cestu se trochu hůře hledá.Samotná zajištěná cesta je snadné lezení. Pomocí několika krátkých žebříků překonáváme cca 100 m vysoký skalní práh. Závěrečných 200 výškových metrů k chatě Wilhelm-Eichert Hütte je již normálním chodníkem.

Sestup

Sestup vedeme cestou Piestingtaler Rundwanderweg přes nejvyšší, ale zcela zalesněný vrchol hřebene Hohe Wand – Plackles (1 132 m). U velkého kříže Rastkreuz se cesty dělí. Zatímco Piestigtalská stezka odbočuje vpravo do stejnojmenného údolí, my scházíme ostře vlevo dolů mezi geometricky vzorně postavené domky obce Grünbach.

Obtížnost (popis)

Topo dostupné na Bergsteigen.com:

www.bergsteigen.com/fileadmin/userdaten/tour/bilder/wagnersteig-hohe-wand-topo-klettersteig.png