Ferata Sentiero attrezzato delle Laste
Feraty

Okolí jezera Lago di Garda – Itálie

San Giovanni 858 m n. m. (kaplička a bivak) ev. Cima Rocca 1 089 m n. m. Cima Capi 927 m n. m. m n. m.
ferata A/B
Celkový čas
4-5 hodin

Tato cesta je velmi dobře schovaná, není značená, neodkazují na ní ukazatele a i v mapách byste ji hledali marně. Jedná se o variantu k normální výstupové cestě ke kapličce a bivaku (s přívedeným elektrickým proudem!) San Giovanni. Odtud se dá pokračovat dále zajištěnými cestami na Cima Rocca či Sentiero attrezzato Mario Foletti.

Příjezdové místo

Biacesa, 420 m n. m.

Výchozí bod

Výstup

Biacesa (420 m n. m.) – kus po nirmální cestě směrem k San Giovanni – dále „Kozí stezkou“ Sentiero del Bech – odbočka k zajištěné cestě (tato už je značena) – Sentiero attrezzato delle Laste – rozcestí, kde se pokračuje doprava, levá cesta další zajištěný úsek obchází – San Giovanni (858 m n. m.)

dále lze pokračovat

• na feratu „Zákopový chodník“ na Cima Rocca – těsně před Bocca Sperone opustíte severní hřeben s doleva vede po značené stezce do Biacesa: 4-5 hod
  • Sentiero attrezzato Mario Foletti na Cima Capi (927 m n. m.) – zpět ke kapličce

Sestup

• normální cestou do Biacesy: celkem 3 hod.
  • po Sentieri attrezzato Fausto Susatti do Rivy: celkem 4-5 hod.

Obtížnost (popis)

převážně lehké, dvě těžké pasáže