Bučací vodopády

Na severních svazích beskydského Smrku se nacházejí Bučací vodopády také nazývané vodopády Bučacího potoka.

Jedná se o jeden z největších kaskádovitých vodopádů této části Karpat, kam Moravskoslezské Beskydy spadají. Hlavní část má 9 metrů, celkově však „skalní schody“ překonávají 40 metrů. Vodopád samotný i přilehlé oblasti spadají do přírodní rezervace Bučací potok, která byla vyhlášena poměrně nedávno, a to v roce 2004.

Prohlídka vodopádu je kvůli prudkým svahům, vytvářející koryto potoka, velmi omezena. Samozřejmě je možné celými vodopády nějakým způsobem projít, ale v horní části se nevyhnete nutnosti sejít přímo do vodního toku. Ne že byste se při tom museli brodit po pás, ale osobně myslím, že je škoda po takové přírodní památce „šlapat“ a nechávat za sebou jakékoliv stopy návštěvy. Nemluvě o tom, že díky přítomnosti přírodní rezervace je pohyb kolem vodopádu do jisté míry zakázán.

Přístup

Jak už bylo zmíněno, vodopády se nacházejí na severních svazích Smrku. Těmi vede přímo z Ostravice turistická značka . Stačí se jí držet, a když se dostanete na rozcestník „Nad Holubčankou“, který je zhruba v polovině výstupu (po 4 km), tak se dejte doleva lesní cestou, ve které jsou vyjety koleje. Po půl kilometru minete první potok a za dalších 600 metrů už stojíte pod vytouženými vodopády.

Možností, jak se na místo dostat, je také skrz cyklistický výlet. Nejjednodušší cesta je opět z Ostravice. Držet se budete znovu značky, ale asi 20 metrů před místem, kde značka opouští asfaltovou cestu, se dáte doleva, směrem k chatařské osadě Skalka. Za osadou první odbočkou doprava a cesta vás už nikam jinam nepustí. Po necelých dvou kilometrech jste u vodopádu. Oproti turistické variantě přijedete z druhé strany. Dále je možno pokračovat k rozcestníku „Nad Holubčankou“ a sjet zpět do Ostravice přes rozcestník pod Smrčkem. Horské kolo je nutností.