HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

5 druhů potravin, které by vám na treku rozhodně neměly chybět

5 druhů potravin, které by vám na treku rozhodně neměly chybět

Pěší túry představují velmi vzrušující způsob jak prozkoumat divočinu nebo nejrůznější zahraniční země a přitom neutratit moc peněz. Nicméně když s sebou všechny vaše věci nosíte celou dobu na zádech, musíte si opravdu dobře rozplánovat, co si si batohu vlastně přibalíte, a to nejen co se týče osobních potřeb, ale pochopitelně také jídla. Naštěstí existuje mnoho potravin, které jsou výživné, ale zároveň i lehké, a tak jsou pro “batůžkáře” naprosto ideální volbou. Které to jsou? V dnešním článku si uvedeme několik příkladů!

1. Ořechy a semena

Ořechy a semena se nerozmačkají ani neroztečou a tím pádem jsou na treking naprosto ideální, jelikož se dají velmi snadno přenášet za jakýchkoliv podmínek. Jejich velkou výhodou je především jejich vysoký obsah vitamínů, minerálních látek, zdravých tuků, vlákniny a bílkovin, které si člověk musí udržovat nejen za náročnějších podmínek, ale i v každodenním životě.

Navíc mají vysoký obsah kalorií, ale zároveň nezaberou moc místa. Samozřejmě záleží na tom, jak náročný terén si zvolíte, i tak ale při celodenním chození určitě spálíte plno kalorií, a tak je musíte pravidelně doplňovat, abyste měli po celý den dostatek energie. Mandle, kešu, dýňová semínka či slunečnicová semínka můžete bez problému jíst i za chůze a navíc je často najdete za výhodnou cenu v Lidl letáku, takže za ně ani neutratíte moc peněz.

2. Sušené ovoce

Na rozdíl od čerstvého ovoce, které se snadno kazí, dokáže sušené ovoce odolat i vyšší teplotě a má dlouhou trvanlivost. Během sušení se totiž z ovoce odstraní přebytečná voda, díky čemuž v něm nedochází k růstu bakterií, které by jinak způsobily jeho kažení. I bez vody si však sušené ovoce dokáže udržet spoustu živin, které obsahuje v čerstvém stavu, a je tedy perfektním zdrojem vitamínů, minerálů, antioxidantů, vlákniny a sacharidů.

Například rozinky sušené na slunci obsahují ty stejné minerály a antioxidanty, které se nacházejí v čerstvých hroznech, včetně resveratrolu, silného antioxidantu, který prospívá zdraví srdce. Jako bonus lze sušené ovoce snadno stlačit a uložit do batohu nebo cestovní tašky. V Lidl letáku jej také často najdete za skvělou cenu, a když jej smícháte s ořechy a semeny, získáte dokonalý mix na energeticky náročné cesty.

3. Instantní ovesná kaše

Instantní ovesná kaše je zdravou snídaní či svačinou, kterou si můžete snadno připravit i na cestách. Ovesné vločky jsou nadupané vlákninou, vitamíny skupiny B, hořčíkem a manganem a navíc obsahují bohaté množství sacharidů. Dejte však pozor na to, co koupíte. Některé instantní vločky obsahují přidaný cukr a umělé přísady. Dají se však najít i zdravé produkty s minimálním nebo žádným obsahem cukru. Do hotové kaše navíc můžete přidat i sušené ovoce, ořechy nebo semínka, a tak vytvořit jídlo, které vás skutečně zasytí na dlouhou dobu.

4. Tvrdé sýry

Tvrdé sýry mají velkou výhodu v tom, že toho hodně vydrží, a na rozdíl měkkých sýrů obsahují tvrdé, zralé sýry – například parmazán, čedar a pecorino romano – pouze minimum vody, což prodlužuje jejich trvanlivost a brání šíření bakterií. Můžete si je vychutnat samotné, například jako svačinu se sušeným ovocem, nebo je přidat do fazolí či jiného pokrmu, a tak mu dodat více chuti. Sýr je výborným zdrojem tuků a bílkovin, které při náročném trekingu rozhodně přijdou vhod.

5. Káva a čaj

Svou oblíbenou kávu nebo čaj si můžete bez problému připravit i na cestách. Kofein, který se nachází v kávě a některých čajích, vám může pomoci podpořit soustředění a uvolnit napětí. Raději volte sypaný čaj a kávu v lehkém a skladném obalu, nebo je přesypejte do uzavíratelného sáčku, aby nezabraly příliš místa v batohu. Kávu i čaj často nabízí za skvělou cenu akční leták Billa, tak nezapomeňte hlídat akce. V Billa letáku se dá narazit i na uzavíratelné pytlíky, se kterým se vám vaše oblíbené nápoje budou převážet opravdu snadno.

Zkušenosti čtenářů

Jakub Larysz

Já jsem si oblíbil pořádný flapjack. V podstatě to jsou body 1 až 3 dohromady 😊

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: