Infocena 8990 Kč

• Perfektní obrazová kvalita
  • 4k rozlišení při 60sn./s – no kdo to má?
  • Velká výdrž baterie
  • Manuální nastavení expozice, včetně RAW
  • Hlasové ovládání

Shrnutí recenze

S akčními kamerami se v posledních letech tak říkajíc roztrhnul pytel. Pro nás, outdoorové nadšence je mnohdy nadlidský úkol si mezi pestrou nabídkou vybrat. Můžeme si jednosuše zvolit tu s nejlepšími parametry, ale zaplatíme za ni, jako za ojetý vůz. Naproti tomu můžeme v některých parametrech ustoupit a sáhnout po levnějším kousku. U kamery Yi 4k+ nemusíte dělat ani jedno. Jedná se o nadupanou outdoorovou kameru za rozumnou cenu!

PODROBNÝ POPIS

Krásná na pohled

Tvar a konstrukce kamery následuje trend, který zavedl GoPro a osobně jsem tomu rád. Kamera je tak placatá, že se snadno umisťuje na různé části výstroje, kde navíc oproti podlouhlé konstrukci (jakou má třeba Sony) umístíte kameru „přímo na tělo“.

Přední straně dominuje širokoúhlý objektiv s úhlem záběru 155°, pěkná kostičkovaná protismekavá povrchová úprava, indikační dioda a logo výrobce (resp. název modelu). Vrchní strana skrývá reproduktor, otvor mikrofonu a hlavní a jediné tlačítko, ve kterém je další indikační dioda. Tlačítko přesně lícuje s tělem kamery a má přesný stisk. Na pravé straně pak nalezneme pouze otvor druhého mikrofonu, z čehož vyplývá, že záznamy mají stereo zvuk.

Na přední straně je kromě objektivu umístěna indikační dioda a designový nápis.Na přední straně je kromě objektivu umístěna indikační dioda a designový nápis.

Zadní stranu zabíra 2,2Zadní stranu zabíra 2,2

Na spodní straně nalezneme netradičně stativový závit a dvířka od baterie a paměťové kartyNa spodní straně nalezneme netradičně stativový závit a dvířka od baterie a paměťové karty

Stativový závit přímo v těle outdoorové kamery se jen tak nevidí. Usnadní tím práci se stativem při pořizování časosběrů anebo použití selfie tyče, aniž byste museli kameru „oblékat“ do vodotěsného obalu. Vedle závitu jsou dvířka od akumulátoru a paměťové karty. Akumulátor se vkládá i vyndavá snadno, jen ke kartě se dostanete pouze, pokud je akumulátor venku.

Zadní straně dominuje 2,2″ dotekový displej. Jeho ovládání je přes jeho velikost velmi snadné a přesné a to i v zašpiněných rukách. Displej je viditelný ze všech možných úhlů, aniž by se snižoval jas anebo měnily barvy. Odezva, jas i barvy jsou vynikající – jen na prudkém slunci budete muset použít druhou ruku pro zastínění.

Na levé straně kamery pak nalezneme jediný konektor a tím je USB-C. Ten je přikrytý plastovou záslepkou, která nepůsobí zrovna bytelně a mírně se viklá. Naštěstí je to jediná vada na kráse. Celé tělo je z tvrzeného plastu a má zaoblené všechny hrany. Působí tak velmi solidně a rozhodně ne lacině.

Vemte ji ven, bude vám dělat perfektní společnost

Absence jakéhokoliv příslušenství v základní sadě mě naštěstí nezaskočila. Kamera Yi je uchycením plně kompatibilní s nejběžnějším „GoPro“ příslušenstvím. Kromě originálních úchytů tak můžete sáhnout po nepřeberném množství pásků, držáků, přísavek, tyček, úvazků nebo přileb od výrobců třetích stran.

K paměťové kartě se dostanete pouze po vyndání akumulátoruK paměťové kartě se dostanete pouze po vyndání akumulátoru

Jediné ovládací tlačítko se nachází na vrchní straně kamery. Slouží také jako indikační diodaJediné ovládací tlačítko se nachází na vrchní straně kamery. Slouží také jako indikační dioda

Díky integrovanému závitu nebylo selfie ani fotky ze stativu nikdy snažšíDíky integrovanému závitu nebylo selfie ani fotky ze stativu nikdy snažší

Já sáhl po držáku na kolo a vyrazil. Vzápětí jsem zjistil hlavní výhody i nevýhody dotekového ovládání přes displej. Mezi nesporné výhody patří rychlost a přehlednost nastavení. Jednostlivé módy kamery můžete rychle a intuitivně přepínat. Menu je chytře rozložené do nastavení pro aktuální mód a do nastavení obecného. Odezva je velmi rychlá a přesná.

Nevýhody se projeví ihned, jakmile kameru zacvaknete do vodotěsného obalu (který použijete i pro připojení k drtivé většině příslušenství), to se pak zadní strany můžete dotýkat, jak chcete a ovládat displej zkrátka nelze. Naštěstí je tu několik řešení. To nejjednodušší je kameru před zavřením do krytu přepnout do „in case“ módu. Jednotlivé režimy pak přepínate dlouhým podržením hlavního tlačítka. Pokud máte parametry záznamu nastavené dle svých představ, lze toto ovládání považovat za dostatečné. Další možností je využít hlasového ovládání, kdy pomocí několika příkazů můžete zapnout záznam videa, ukončit záznam, pořídit snímek nebo kameru vypnout. Poslední možností je spojit kameru přes WiFi s vaším mobilem. K této hodnotné funkci se vrátíme později.

Oslíku, otřes se

Záznam videa je možný nastavit v mnoha ohledech. Počínaje rozlišením, počtem snímků za sekundu, úhlem záběru, metodou měření expozice, vyvážením bílé a konče nastavením ostrosti, barevnosti, citlivosti anebo časem závěrky. Video je také možno opatřit elektronickou stabilizací (která poněkud zmenší úhlel záběru) anebo časovým razítkem.

Režimů snímání je obrovské množství. Asi nejpoužívanější rozlišení bude 4K, tedy 3840×2160 px u kterého můžete nastavit až 60sn./s, což jiná outdoorová akční kamera zatím doposud neumožňuje! Dále pak 2,7K také se šedesáti snímky za sekundu a pak klasické FullHD s úžasnými 120 snímky za sekundu. Pokud preferujete slow motion (zpomalená videa), bude pro vás důležitý prametr 720p při 240sn./s. Kamera navíc ve speciálním slow motion módu videa rovnou zpomaleně přehrává i ukládá. Není tedy třeba následné uprávy v počítači.

Vestavěný 6osý gyroskopický senzor, určený k elektronické stabilizaci pracuje výborně. Na rozbité silnici i polní cestě, na kole bez odpružení se ani za rychlé jízdy obraz ani nezatřese. Jen tak plynule plave a záběry vypadají jako z dronu. Pouze pokud je otřes příliš velký, obraz jakoby poskočí a pak opět klidně plave, což je pro elektronické stabilizátory normální stejně tak, jako fakt, že se vám jeho aktivací zmenší o několik stupňů úhel záběru. Stabilizace má ale jedno velké ALE. Pokud není dostatek světla (narůstající šum) anebo je záběr příliš členitý (tisíce lístečku v lese), stabilizátor rozmazává obraz a vytváří jakoby duchy.

Ve vodotěsném obalu máte přístup pouze k jednomu ovládavícu tlačitkuVe vodotěsném obalu máte přístup pouze k jednomu ovládavícu tlačitku

Pastva pro oči

Obrazové výstupy kamery jsou úctihodné. Záběry jsou perfektně ostré, přechody mezi světlem a stínem jsou plynulé a při zapnuté funkci korekce geometrie záběry netrpí ohýbáním horizontu. I když se sešeří, je kamera schopna udělat kvalitní záznam. Když je světla ještě méně, přepne se do módu nižší snímkovací frekvence, takže prakticky nikdy neoslepne.

Za extra zmínku stojí vestavěný časosběrný mód. U něj si můžete zvolit mezi 4K a 2,7K rozlišením a intervalem od 0,5s do 60s. Snímky se pak samy ukládají ve formě videosekvence. Přidaná hodnota spočívá v tom, že si u snímků můžete ručně nastavit délku expozice a to až do 30s. Můžete tedy pořizovat noční časosběry rotující hvězdné oblohy, polárních září anebo živoucího nočního města. Tady také oceníte obrovskou výdrž baterie, kdy jsem byl schopen na jedno nabití zaznamenat 2,5 hodinový časosběr. Navíc se před vybitím akumulátoru video uloží a o záznam nepříjdete.

Ke kameře si můžete do svého chytrého telefonu (Android iiOs) nainstalovat originální aplikaci, díky které lze nejenom kameru plně ovládat a nastavovat, ale můžete si do telefonu videa a fotografie rovnou přenést. Aplikace navíc umožňuje velmi snadný upgrade firmwaru kamery, který do budoucna přidá další ohlašené funkce (Lives stream na Youtube apod.)

Kompletní fotogalerie (14)

Co říci závěrem?

Za pořizovací cenu Yi 4K+ dostanete špičkovou akční kameru, kterou můžete využít nejenom při sportu, turistice a řízení auta, ale pro řadu manuálních možností nastavení i při fotografování statických snímků či časosběrů. Oceníte výbornou obrazovou kvalitu, bezkonkurenčních 60 snímků při 4K rozlišení a dlouhou výdrž baterie. S kamerou si i popovídate a stane se vaším věrným společníkem.

Další informace

YIYI Technology is the leading provider of advanced, intelligent video, imaging and computer vision technologies.

Zajímavé vybavení