Tak já přispěji do diskuse. Xenonová žárovka…

Petr Macháček

Tak já přispěji do diskuse. Xenonová žárovka v BD Vectra IQ (i obecně jinde) má lepší spektrální charakteristiku než světlo produkované Luxeonem. Lepší zde mám na mysli lepší z hlediska vnímání a citlivosti lidského oka. Ostatně, proto také naleznete drahé „xenony“ jen u těch lepších (dražších) aut, kde také řidičovi zpříjemňují jízdu v noci (a znepříjěmňují ji protijezdcům). Zde xenonová čelovka tedy vede nad tou s Luxeonem. Je to ale myslím si jen otázka času. Již nyní firma Lumileds, firma která je stále ještě vedoucí na poli produkce vysoce svítivých velkoplošných LED (třeba zde Luxeonů), oznámila posun v této oblasti a hodlá nabízet )možná už nabízí) Luxeony s mnohem „příjemnější“ spektrální charakteristikou. Dosvit bude u výkonných LED a zde zmíněného Xenonu si myslím dost podobný. Horší to bude ale s výdrží Vectry. Pokud pojede v maximálním režimu (udávaný dosvit 100m) tak dle výrobce vydrží jen 3 hodiny. Jenže testy na internetu ukazují že to v praxi bývá i jen polovina této doby! Těžko porovnávat zrovna s MYO XP když pokud jste četli test je zřejmé že využívá pouze POLOVINU možného instalovaného výkonu! (1,6W namísto 3W, pouze při Boostu má ony 3W). Výdrž je ale rozhodně vyšší. Rozhodně tedy hodně velkou roli hraje spektrum produkovaného světla. Každopádně xenonové čelovky si stále ještě drží svoji pozici z výše zmíněných důvodů (vysoký výkon a „příjemné“ světlo, použití kolo apod.), nicméně výkonné LED jim stále více začínají šlapat na paty!

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: