HedvabnaStezka.cz SvetBehu.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz TuleniPasy.cz Pádler.cz Festival OBZORY Expediční kamera SNOW Film fest

Dětský vozík Croozer 737

Dětské vozíky za jízdní kolo jsou stále oblíbenější. V připravovaném bulletinu Svět outdooru Novinky najdete recenze hned tří vozíků od tří různých výrobců. Jako první jsme od loňského podzimu testovali vozík Croozer 737. Dodavatel prezentuje dětský vozík Croozer 737 jako trojkombinaci ...




Údaje výrobce:
Doporučený věk dítěte: 0 - 5 let (max. 7)
Celkové rozměry (délka x šířka x výška): 106 cm x 70 cm x 81 cm
Celkové rozměry (délka x šířka x výška) ve složeném stavu: 109 cm x 70 cm x 26 cm
Hmotnost: 14 kg
Nosnost: 35 kg
Maximální povolená rychlost 25 km/h
Standardní bezpečnostní výbava: Praporek, odrazky vepředu a vzadu, ve výpletech kol
Doplňky (nejsou v základní ceně): vložka pro děti do 10 měsíců Weber Baby seat, Weber Head support, pláštěnka, sluneční clona, lyžařský set, taška pro převoz, přídavná zadní světla, brzdicí set, polštářek -- opora hlavy, polstrování sedačky a bezpečnostních pásů.
Infocena: 9990 Kč
Dodává: Dvě plus dvě

Dětské vozíky za kolo byly ještě nedávno vnímány spíše jako zajímavá atrakce, než jako plnohodnotná alternativa k dětským cyklistickým sedačkám. Poslední dobou však jejich popularita rapidně stoupá a k vidění jsou stále častěji. Během loňského léta a podzimu jsme měli možnost vyzkoušet nejprodávanější z nich – trojkombinaci Croozer 737.

Dodavatel prezentuje dětský vozík Croozer 737 jako trojkombinaci přívěsu za jízdní kolo, sportovního kočárku a vozíku pro jogging a in-line. Variabilita použití je dána možností výměny komponent, kdy tažnou tyč přívěsu za kolo můžete nahradit  otočným kolečkem anebo předním 16palcovým kolem.

Croozer 737 je dodáván v rozloženém stavu, s česky a slovensky psaným podrobným návodem k použití. Nosná konstrukce vozíku je tvořena duralovými trubkami se spojkami opatřenými pojistkou, která umožňuje rychlé a snadné složení vozíku. Konstrukce je potažena textilním potahem s plastovými průhledy po stranách. Uvnitř je vozík vybaven látkovou sedačkou připevněnou ke konstrukci popruhy. Hlavní vstup do vozíku je umístěn v přední části, uzavírání je řešeno pomocí suchých zipů. Vstup je vybaven ochrannou síťkou a průhlednou ochranou proti nepříznivému počasí, kterou je možno srolovat do horní pozice. Vstup do bohatě dimenzovaného úložného prostoru v zadní části vozíku je řešen otvorem pod madlem uzavíratelným rovněž suchými zipy.

V přední i zadní části je vozík vybaven masivními kovovými nárazníky opatřenými odrazovými světly. Odnímatelné duralové madlo je zabezpečeno dvěma závlačkami a může být nastaveno do dvou poloh podle výšky uživatele. Při užití vozíku jako přívěsu za kolo slouží madlo též jako bezpečnostní rám. 20palcová pletená kola jsou vybavena odrazovými světly. V klidovém stavu je možné vozík zajistit dvěma brzdami umístěnými v prostoru mezi koly a základní konstrukcí.

detail závlačkydetail brzdy

Vozík v základní výbavě jsme měli možnost vyzkoušet během loňského léta a podzimu. Absolvovali jsme s ním několik jednodenních cyklovýletů a bezpočet pěších túr od nenáročné procházky po výstup na krkonošské hřebeny.

První sestavení vozíku podle návodu je až překvapivě snadné a zabere pouze několik minut. Pokud jste zvládli poličku ze supermarketu IKEA, nebudete mít problém ani s Croozerem. Podobně snadné je též připojení vozíku ke kolu. Na osu zadního kola připevníte závěs, na který pomocí závlačky připojíte tažnou tyč, tu zajistíte bezpečnostním poutkem a můžete vyrazit.

detail závěsudetail připojení

Naše zkušenost (syn 11 měsíců), stejně tak jako zkušenost lidí z našeho okolí je, že děti se vozíku při prvním setkání nebojí, spíše než dostat je dovnitř bývá občas problém přemluvit je ven.

Při provozu za kolem vozík samozřejmě ucítíte. Aby také ne, vezmete-li si sebou byť jen minimální výbavu a nevezete-li úplné mimčo, pod dvacet kilo „nákladu“ se nedostanete. I s naloženým vozíkem však kolo zůstává pohodlně ovladatelné, přizpůsobíte-li jízdu skutečnosti, že za sebou vezete živý náklad, brzy si zvyknete a po krátkém tréninku je s vozíkem sjízdné téměř vše s výjimkou nebezpečných sjezdů a drsnějšího offroadu. Umístění dítěte do sedáku vozíku je snadné a pětibodový upínací systém poskytuje dětem dostatečnou ochranu, určitě minimálně srovnatelnou s dětskými autosedačkami.

Problémy? I přes opakované pokusy s vypínáním a povolováním sedáku se nám nepodařilo nastavit jej tak, aby dítěti po usnutí nepadala hlava do nepřirozené polohy. Problém do značné míry odstranilo použití límcového polštářku – opory hlavičky, dodávaného jako příslušenství (399 Kč). I poté však ve spánku občas docházelo ke „zhroucení“ dítěte do strany, což jsme nakonec vyřešili našitím podlouhlého polštáře, který pasažéra ve spánku stabilizoval  (více napoví obr.).

nákrčník OKnákrčník - špatněvyhrnutý límec sedačky

Ochranná síťka zakrývající vchod vozíku brání vnikání hmyzu a poměrně dostatečně ochrání před odraženými nečistotami, pokud se pohybujete po asfaltových stezkách. Při jízdě po šotolině a prašných cestách je však nezbytné použít průhledné okno. Pohybujete-li se tedy v létě delší dobu po šotolině se zataženým vchodem, větrejte otvorem v zadní části a dělejte časté zastávky, jinak si děťátko upečete.

Jogging ani in-line pravidelně neprovozujeme, zkušenosti s využitím vozíku pro tyto aktivity tedy budete muset hledat jinde. S vozíkem jsme však absolvovali mnoho pěších túr a výletů, při kterých jsme používali jak přední kolo tak otočné kolečko. Přední kolo se, v souladu s očekáváním, lépe osvědčilo v členitém terénu. S otočným kolečkem je vozík ovladatelnější. Hlavním problémem při použití kolečka je jeho hlučnost a nulové odpružení (není pneumatika). Komfort použití ve srovnání s klasickým kočárkem je však v každém případě nesrovnatelný, a to jak pro pasažéra, tak pro obsluhu.

Pokud, tak jako my, budete vozík často převážet autem opakovanému skládání a rozkládání vozíku se nevyhnete. Systém manipulace s vozíkem je naštěstí vyřešen natolik důvtipně a jednoduše, že jej zvládne opravdu každý a složení i rozložení vozíků (složený vozík, oddělené madlo, oddělená kola) netrvá o moc déle než u běžného kočárku. Méně příjemnou vlastností vozíku při časté manipulaci je naopak jeho hmotnost. Zatímco při samotné jízdě nějaké to kilo navíc zásadní roli nehraje, při opakované vynášce do třetího patra si uvědomíte každé deko.

složená cyklosedačka

Na závěr se nabízí srovnání s dětskými cyklosedačkami. Přestože cyklosedačky mají své zřejmé přednosti (cena, hmotnost, skladnost), hodláte-li s dětmi podnikat delší výlety, určitě stojí za to zauvažovat nad možností užití přívěsu za kolo. A pokud navíc sháníte též outdoorový kočárek, pak Croozer 737 může být vhodnou alternativou i pro vás.

 

Plusy:
snadná manipulace, pohodlí dítěte, bezpečnost, možnost dokoupení další výbavy

Mínusy:
stabilizace dítěte ve spánku, problematická ochrana před odletujícími nečistotami, hmotnost

Text a foto Ondřej Müller, Svět outdooru


21.05.2007, Ondřej Müller


Diskuse


Martin
Martin
par tipu (sitka,vetrani, odpruzeni, skiset) - www.velofiala.cz ja treba koupil sitku - proalergiky.cz
11. 06. 2007, 17:28:00

Sem vložte diskusní příspěvek.


 
 

RSS této diskuze